Το PlanetSide 2 το πρώτο πραγματικό MMOFPS

Share:

Τα MMOFPS είναι ένα σχετικά σπάνιο είδος και ο λόγος που δεν τα συναντάμε συχνά είναι επειδή δεν μπορούν να αναπτυχθούν από πολλούς. Χρειάζεται μοναδική γνώση και τεχνογνωσία ώστε, να μπορεί να δημιουργηθεί αφενός ένα τεράστιο persistent περιβάλλον, αφετέρου server χωρίςinstances που να μπορούν να υποστηρίξουν χιλιάδες άτομα στον ίδιο χάρτη και όλα αυτά με το χαμηλό delay και το γρήγορο gameplay που απαιτεί ένα Online FPS.


Το PlanetSide 2 είναι το πρώτο -εδώ και πολλά χρόνια- πραγματικό MMOFPS που δίνει το παράδειγμα και θέτει τη βάση για το πώς πρέπει να είναι ένα παιχνίδι αυτής της κατηγορίας.
Ο παίκτης ξεκινάει με την οθόνη δημιουργίας του χαρακτήρα, κάτι που θυμίζει το κλασσικό στυλ των ΜΜΟ, όμως με σαφώς λιγότερες επιλογές από άλλα παιχνίδια του είδους. Οι πιο σημαντική είναι η επιλογή του faction, αφού στο PlanetSide 2 υπάρχουν 3 φυλές που μάχονται ταυτόχρονα στον ίδιο server.
Εξάλλου, όπως και σε κάθε ΜΜΟ, έτσι και εδώ απαιτείται κάποια εξερεύνηση από τη μεριά του παίκτη, αλλά και αρκετός πειραματισμός. Καθένας server διαθέτει τρείς τεράστιες ηπείρους, τις Indar, Esamir και Amerish, κάτι που σημαίνει πως κάθε server έχει όριο τα 6000 άτομα. Οι παίκτες είναι ελεύθεροι να μεταφέρονται σε όποια ήπειρο θέλουν, μέσα από την κεντρική βάση της πλευράς τους, ενώ το ποσοστό κυριαρχίας της κάθε παράταξης είναι εύκολο να παρατηρηθεί μέσα από το interface, τόσο για τον κάθε χάρτη, όσο και για τον κάθε server.




Κάθε ειδική ικανότητα μιας κλάσης είναι χρήσιμη, αφού οι ισορροπίες των αναμετρήσεων στους τεράστιους χάρτες των 2000 ατόμων, αλλάζουν συνεχώς με δυναμικό τρόπο και ο παίκτης καλείται να προσαρμοστεί κάθε φορά σε αυτές, αν θέλει να κερδίσει. Για παράδειγμα, έχουμε βρεθεί άπειρες φορές εγκλωβισμένοι μέσα σε μικρές εγκαταστάσεις, με εχθρικά τανκς να βομβαρδίζουν το εξωτερικό, μέχρι που όλοι οι δικοί μας αποφασίζουν να αλλάξουν σε Heavy Assault, με αποτέλεσμα σταδιακά να αλλάξει η ισορροπία της μάχης. Οι σωστές επιλογές πραγματικά αμείβοντα στις αναμετρήσεις του PlanetSide 2 και ο παίκτης γρήγορα θα μάθει να παίζει με όλες τις διαθέσιμες επιλογές, κάτι που αυξάνει κατακόρυφα την ποικιλία και τη διασκέδαση. Αυτό που συμπεραίνει κανείς από αυτά, είναι πως το PlanetSide 2 έχει το πιο ισορροπημένο σύστημα κλάσεων που έχει υπάρξει ποτέ σε FPS, με όλες τις επιλογές να είναι χρήσιμες, χωρίς καμία να είναι ιδιαίτερα overpowered.



Εκεί που πραγματικά το παιχνίδι ξεπερνάει τον εαυτό του σε ό,τι έχει να κάνει με το customization και τις επιλογές, είναι στα οχήματα. Οτιδήποτε αναφέρθηκε προηγουμένως, για τις κλάσεις, ταloadouts, τις αναβαθμίσεις και τις παθητικές και ενεργές ικανότητες, ισχύει κανονικά για το κάθε(!) όχημα που συμπεριλαμβάνεται στο παιχνίδι. Αυτό σημαίνει, πως ο παίκτης μπορεί να εξελίξει κάθε όχημα όπως θέλει αυτός και ανάλογα με το στυλ gameplay που του αρέσει. Συνολικά υπάρχουν 7 διαθέσιμα οχήματα, ορισμένα από τα οποία είναι κοινά και για τις τρείς παρατάξεις, όπως το πολύ χρήσιμο Sunderer, το οποίο χρησιμοποιείται και ως re-spawn σημείο ή το ATV Flash, μια μηχανή ιδανική για γρήγορες μετακινήσεις, αλλά και το τεράστιο μεταγωγικό Galaxy. Συνολικά, θα λέγαμε ότι από αυτά τα 7 οχήματα τα 3 είναι για εναέρια μάχη και τα άλλα 3 για επίγεια (εξαιρώντας το ATV που είναι μόνο για μεταφορά), κάτι που σημαίνει ότι στο PlanetSide 2 υπάρχει τέλεια ισορροπία μεταξύ εδάφους και αέρα. Το τελευταίο είναι κάτι που παρατηρείται και κατά τη διάρκεια των μεγαλύτερων επικών αναμετρήσεων, όταν ο ουρανός γεμίζει από dogfights και το έδαφος από βομβαρδισμούς δηλαδή η κατάσταση που επικρατεί στο PlanetSide 2 είναι ένα οργανωμένο χάος.





Ωστόσο, διάφορα bugs και οπτικά glitches υπάρχουν, όμως δεν συμβαίνουν συχνά και δεν επηρεάζουν τη ροή των επικών αναμετρήσεων. Όταν ο παίκτης βρεθεί να οδηγεί το Galaxy του, με 12 άτομα μέσα και γύρω του να βλέπει δεκάδες μικρότερα αεροπλάνα να τον συνοδεύουν ή όταν βρεθεί να επιτίθεται σε μια βάση μαζί με ένα convoy από 10 tanks, Sunderers και άλλα οχήματα, εκεί πραγματικά καταλαβαίνει γιατί το PlanetSide 2 ξεπερνάει κάθε άλλο online FPS αυτή τη στιγμή.

Δεν υπάρχουν σχόλια